[ Pobierz całość w formacie PDF ]

12
- żywe obrazy, informacje o aktualnych wydarzeniach
- ruchme obrazy w funkcji zródła historycznego wykorzystane w fundacji Spielberga
Survivors of shoah  ich celem jest zebranie i zarejestrowanie za pomocą
najnowocze\sniejszych technik kinematograficznej relacji żyjących żydów ocalałych
- wazne stały się także obrazy elektroniczne  wykorzystywane na skale masowa w TV
- walka między 2 koncepcjami: dla których liczy się historyczne zdarzenie jako naukowy fakt
do zbadania i w której nie mamy bezpośredniego dostępu do zdarzeń przeszłości, budując na
ich temat fakty historyczne
- dzisiaj nie wierzy się już w całkowity autentyzm materiału zapisanego na tasmie filmowej;
materiał zapisany dziisj na kamerze, w TV, itd. Nie musi mieć poprzedzenia w postaci
realnego świata przed kamerą  iluzja realności
- inaczej kiedys twierdził Matuszewski, kt\ory myślał, że materiał zapisany na tasmie jest bez
manipulacji i retuszów, zapis przeszłości był dla niego obiektywny, pewny i niepodważalny
- dzisiaj retusz elektroniczny może dowolnie kształtować obraz na ekranie, a obraz można tez
dowolnie rpzkesztłacać i wytwarzać
- cyfrow zapis w odróżnieniu do fotooptycznego traci dzisiaj na dosłowności; SA to obrazy
będące symulacją rzeczywistości, zmuszaja widza do ostrożności; pojawiają się 2 powazne
problemy WSP\o\lczesnosci: kontrola nad informacją i manipulowanie obrazem, kt\ory
zatraca związek z rzeczywistością, fałszując zawartą w niej prawdę
- idea zaangażowanego w dziejach kinematografii obserwatora z kamerą
13 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • showthemusic.xlx.pl
  • © 2009 Silni rządzą, słabych rzuca się na pożarcie, ci pośredni gdzieś tam przemykają niezauważeni jak pierd-cichacz. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates